Σ. Βαρδάκης: «Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει να ξεπληρώνει προεκλογικά γραμμάτια εις βάρος του συνόλου της κοινωνίας»

Σ. Βαρδάκης: «Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει να ξεπληρώνει προεκλογικά γραμμάτια εις βάρος του συνόλου της κοινωνίας»

Σχετικά με την συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», ο Σωκράτης Βαρδάκης δήλωσε:

«Το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, περνώντας το μήνυμα ότι η Παιδεία είναι θέμα οικονομικών πόρων, συνδιαλλαγής και εκφοβισμών.

Μαθαίνουμε λοιπόν ότι στην κοινωνία που οραματίζεται η νεοφιλελεύθερη Δεξιά, μπορείς να αγοράσεις την αριστεία σου και να εκκινήσεις από θέση ισχύος όταν θα διεκδικήσεις μία θέση σε δημόσιο πανεπιστήμιο, καθώς ο βαθμός απολυτηρίου πλέον θα υπολογίζεται και θα πριμοδοτείται με μόρια από το ΑΣΕΠ για πρόσληψη στο δημόσιο.

Μαθαίνουμε ότι η Κυβέρνηση δεν είναι αχάριστη με όλους αυτούς που χρηματοδότησαν τον προεκλογικό αγώνα της, φροντίζοντας μάλιστα να το αποδείξει έμπρακτα, μέσα από ένα νομοσχέδιο δώρο στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

Μαθαίνουμε ότι ο εκφοβισμός στους διδάσκοντες, από αύριο θα αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στους εργασιακούς χώρους των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, με τους ιδιοκτήτες να μπορούν πλέον ελεύθερα να απολύσουν ή να τους ασκήσουν πίεση καθώς, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, θα μπορούν χωρίς προϋποθέσεις να συμμετέχουν στις συνελεύσεις διδασκόντων.

Τα ιδιωτικά σχολεία μετατρέπονται σε εμπορικές επιχειρήσεις, με εργαζόμενους και όχι λειτουργούς – εκπαιδευτικούς, με ελαστικό, ή μειωμένο ωράριο το οποίο θα συμπληρώνουν με ώρες απογευματινών μαθημάτων, οι οποίες δεν θα είναι υπερωριακές αλλά απλή συμπλήρωση ωραρίου.

Οι εργαζόμενοι – εκπαιδευτικοί θα υπάγονται στις διατάξεις που ρυθμίζουν την εργασία από το αρμόδιο Υπουργείο (το Εργασίας δηλαδή) και όχι το Παιδείας όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ισχύουν και για αυτούς οι διατάξεις για την αναιτιώδη καταγγελία, τη μισή αποζημίωση σε περίπτωση προειδοποίησης απόλυσης, τη μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης εντός του πρώτου 12μηνου της απασχόλησης, τη μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση μήνυσης του εργοδότη κατά του εργαζόμενου. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί ιδιωτικών δε θα μπορούν πλέον να προσφεύγουν στην Ανεξάρτητη Επιτροπή για τις απολύσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών η οποία συνεδριάζει εντός 90 ημερών και δίδεται η δυνατότητα στο δικαιωμένο εκπαιδευτικό να επιστρέφει γρήγορα στο σχολείο του, ενώ μέσω δικαιοσύνης θα απαιτηθεί χρόνος (τουλάχιστον 2 έως 5 έτη) και χρήμα, το οποίο ο απλήρωτος εκπαιδευτικός δε θα διαθέτει.

Το ιδιωτικό σχολείο ως εμπορική επιχείρηση δεν “λογοδοτεί”, παρά μόνο στους πελάτες του, όπως αποκάλεσε ο Πρωθυπουργός τα παιδιά οικογενειών, τους οποίους προσπαθεί να ικανοποιήσει προσφέροντας πέρα από την αριστεία, μια σειρά υποστηρικτικών μαθημάτων, ξένων γλωσσών κλπ.

Το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση φέρνει αλλαγές οι οποίες δεν αφορούν μόνο στην εκπαίδευση. Έχει επιπτώσεις και συνέπειες σε ολόκληρη την κοινωνία, αφού καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην εργασία για την επόμενη γενιά, δίνοντας προβάδισμα στους προνομιούχους αυτής την κοινωνίας. Θεσμοθετεί την ανισότητα στην κοινωνία και την ταξικότητα στην εκπαίδευση.

Την ίδια στιγμή που στα δημόσια σχολεία λείπουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα ακόμα και πανελλαδικά εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα, στα ιδιωτικά αυτά διδάσκονται, με το αζημίωτο φυσικά. Συνθλίβει τους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία, διαλύοντας το έως τώρα εργασιακό καθεστώς τους.

Μετατρέπει τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια σε εμπορικές επιχειρήσεις και τους μαθητές σε πελάτες, οι οποίοι θα απαιτούν (οι γονείς τους), εφόσον πληρώνουν αδρά, να αγοράσουν το καλύτερο δυνατό προϊόν επενδύοντας στην εκκίνηση της ενήλικης ζωής τους, έναντι άλλων. Αυτό όμως θα αποβεί μοιραίο τελικά ακόμα και για τους ίδιους τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, καθώς μια τέτοια λογική απέχει από τους πραγματικούς σκοπούς της Παιδείας.

Αποδεικνύει ότι εκπροσωπεί με την πολιτική της εκείνα τα ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία στην πράξη, συμβάλλοντας τα μέγιστα, βοήθησαν προεκλογικά την σημερινή Κυβέρνηση.

Αδιαφορεί για τη συνοχή της κοινωνίας, για την ισότητα και την ισονομία, για τις ίσες ευκαιρίες, για τους εργαζόμενους, για τους αδύναμους οικονομικά πολίτες.»

Authored by: sokratis