Σωκράτης Βαρδάκης: «Κάθε μέρα που περνά ο Ελληνικός λαός βιώνει την απάτη το ψέμα και τις ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές που διαλύουν τον κοινωνικό ιστό της χώρας.»

Σωκράτης Βαρδάκης: «Κάθε μέρα που περνά ο Ελληνικός λαός βιώνει την απάτη το ψέμα και τις ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές που διαλύουν τον κοινωνικό ιστό της χώρας.»

Δεν ήταν τυχαίο το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας για την κατάργηση του βάσιμου λόγου απόλυσης. Πρώτα θύματα οι εργαζόμενοι στις Τράπεζες, στον ΟΤΕ και εκατοντάδες εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα. Το 2019 έκλεισε με 13.000 λιγότερες νέες θέσεις εργασίας, σε σχέση με το 2018. Και τώρα οδοστρωτήρας και ομαδικές απολύσεις στα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Για την αποτροπή των επερχόμενων απολύσεων των συμβασιούχων των ΕΛΤΑ, αλλά και για τη διατήρηση του δημόσιου και κοινωφελούς χαρακτήρα του οργανισμού, κατέθεσε ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Ψηφιακής διακυβέρνησης, ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης με την συνυπογραφή 38 ακόμα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Τα ΕΛΤΑ λειτουργούν ως εταιρεία κοινής ωφέλειας και παρέχει ταχυδρομικές και οικονομικές υπηρεσίες στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, σε κάθε πόλη και σε κάθε δύσβατη και δυσπρόσιτη περιοχή. Συνεπώς, η Διοίκηση των ΕΛΤΑ έχει την υποχρέωση να αποφασίζει με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

Για να εκπληρωθεί η αποστολή των ΕΛΤΑ, σημαντική είναι η συμβολή που διαδραματίζουν οι εργαζόμενοι (μόνιμοι και συμβασιούχοι).

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απέδειξε με τα μέτρα που έλαβε ότι κύριο μέλημα ήταν να διασωθεί και να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού. Προσπάθησε και πέτυχε την είσπραξη από τα ΕΛΤΑ ποσό 90 εκ ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας ετών 2013 έως και 2018 και έλαβε πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκ. ευρώ.

Επιπροσθέτως, καθορίστηκε ο τρόπος και η διαδικασία επιμερισμού του μέρους του καθαρού κόστους που επιβαρύνει όλους τους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας (ταμείο αντιστάθμισης), καθώς και οι σχετικές κυρώσεις που τους επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Έτσι αντιμετωπίστηκε η πολιτική εγκατάλειψης και αδιαφορίας των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Σήμερα ωστόσο, όπως ανακοινώθηκε από την διοίκηση, διακόπτεται η σχέση εργασίας όλων των συμβασιούχων, ανεξαρτήτως ειδικοτήτων, οι οποίοι απασχολούνται στα ΕΛΤΑ. Αυτό θα έχει ως συνέπεια, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό να υποστελεχώνονται σημαντικά τα υποκαταστήματα και συνεπώς να μην εκτελείται αποτελεσματικά το σημαντικό έργο των ΕΛΤΑ.

Για παράδειγμα, οι συμβασιούχοι υπάλληλοι διανομής στο Ηράκλειο αποτελούν τα ¾ της δυναμικότητας των διανομέων.

Όπως αποδεικνύεται από τις αποφάσεις της Διοίκησης, μοναδικός γνώμονας είναι η συρρίκνωση του προσωπικού εις βάρος των παρεχόμενων υπηρεσιών των ΕΛΤΑ. Επιπλέον, με τις αποφάσεις της Διοίκησης, απαξιώνεται πλήρως ο Οργανισμός προς όφελος ιδιωτικών ανταγωνιστικών εταιριών.

Authored by: sokratis