Προς υλοποίηση τα μεγάλα έργα υποδομής της Κρήτης

Προς υλοποίηση τα μεγάλα έργα υποδομής της Κρήτης

            Δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο ούτε να αποτελέσει αντικείμενο λήθης ότι από την εποχή των ΜΟΠ (Μεσογειακών Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων) έως το ΕΣΠΑ 2007-2014 τμηματικές και χωρίς σχεδιασμό παρεμβάσεις στο νησί μας απορρόφησαν περίπου 7 δις ευρώ, χωρίς καν να βάλουν σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα έργα όπως ο ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο Καστελίου, η ενεργειακή απεξάρτηση της Κρήτης από μαζούτ, αλλά και η ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων του Νησιού.

            Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με σχέδιο και πράξεις για πρώτη φορά έβαλε την Κρήτη στο επίκεντρο της υλοποίησης των μεγάλων έργων υποδομής που θα άρουν το αναπτυξιακό έλλειμμα και θα αποτελέσουν την βιώσιμη αναπτυξιακή βάση που έχει ανάγκη η Κρήτη.

  • Ενεργειακή αυτονομία: Τα έργα για το μικρό καλώδιο που θα συνδέσει τα Χανιά με την Πελοπόννησο έχουν ήδη ξεκινήσει ενώ προχωρούν και οι διαδικασίες για το μεγάλο καλώδιο που θα συνδέσει το Ηράκλειο με την Αττική.
  • τέσσερα έργα που περιμένουν οι πολίτες του Ηρακλείου και του Λασιθίου για δεκαετίες ολοκληρώνονται: Το οδικό δίκτυο Γούβες – Χερσόνησος, η γέφυρα στο Χαμέζι, το σύνολο του έργου στον Αποσελέμη, δηλαδή εκτός από το φράγμα, το διυλιστήριο και η σήραγγα και ο δρόμος Ηράκλειο – Μεσαρά.
  • Το αεροδρόμιο Καστελίου που με την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης και την κύρωση της από τη Βουλή, ξεκινά η υλοποίηση ενός έργου με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα για την Κρήτη

            Όσον αφορά τον πολύπαθο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης για τον οποίο χρειάστηκαν 50 χρόνια για να ολοκληρωθούν μόλις 51 χλμ αυτοκινητόδρομου, σε σύνολο 310 χλμ από το Καστέλι Κισσάμου στην Σητεία, καθώς και εκατόμβες νεκρών και εξαγγελίες που έμεναν στα χαρτιά για πρώτη φορά μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

            Στις 26 Μαρτίου στην συνέντευξη τύπου του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη παρουσιάστηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ενώ έγινε σαφές ότι για πρώτη φορά υπήρξε πολιτική βούληση για το ΒΟΑΚ και για αυτό μπόρεσαν να ξεπεραστούν οι τεχνικές δυσκολίες του σημαντικού αυτού έργου.

            Σε χρόνο ρεκόρ έτρεξαν οι τεχνικές μελέτες και οι διαδικασίες και το έργο θα υλοποιηθεί σε τρία τμήματα με τρία διαφορετικά μοντέλα υλοποίησης. Για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο (σύμβαση παραχώρησης), Χερσόνησο – Νεάπολή (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα) και Νεάπολή – Άγιος Νικόλαος (δημόσιο έργο). Με συνολικό προϋπολογισμό τα 1,7 δις και χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 4-5 χρόνια η Κρήτη θα αποκτήσει το σύγχρονο, ασφαλές αυτοκινητόδρομο που της αξίζει χωρίς διόδια για τους πολίτες της.

            Επίσης με δεδομένη την επιλογή της τελικής χάραξης του ΒΟΑΚ, αναμένεται να δημοπρατηθεί άμεσα από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών η Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού για όλο το δίκτυο της Κρήτης. Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται παράλληλα, η επέκταση του Βόρειου Οδικού Άξονα από Χανιά προς Κίσσαμο και από Άγιο Νικόλαο προς Ιεράπετρα και Σητεία. Το έργο προβλέπει στη συνέχειά του επίσης και τρεις κάθετους άξονες προς τη νότια Κρήτη, έναν από τα Χανιά ως την Παλαιόχωρα, έναν από το Ρέθυμνο στον Πλακιά, κι έναν ακόμα από τη Χερσόνησο προς το Καστέλι και το Βιομηχανικό Πάρκο Αρκαλοχωρίου, ο οποίος και περιλαμβάνεται στην πρόσφατα υπογραφείσα Σύμβαση Παραχώρησης για το αεροδρόμιο Καστελιού.

            Η σημερινή κυβέρνηση μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, στα 4 χρόνια, με όραμα και πράξεις, καλύπτει το χαμένο έδαφος ενώ Οι εκφραστές των τριάντα χρόνων κακοδιαχείρισης και κατασπατάλησης των πόρων συνεχίζουν ανακοινώνουν έργα υποδομών που η Κυβέρνηση Υλοποιεί.

Authored by: sokratis