Σωκράτης Βαρδάκης: «Είναι σαφείς οι εξαιρέσεις του Νόμου για το Υπερταμείο και δεν πρέπει να παρερμηνεύονται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες»

Σωκράτης Βαρδάκης: «Είναι σαφείς οι εξαιρέσεις του Νόμου για το Υπερταμείο και δεν πρέπει να παρερμηνεύονται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες»

«Είναι σαφείς οι εξαιρέσεις του Νόμου για το Υπερταμείο και δεν πρέπει να παρερμηνεύονται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες» δηλώνει ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης.

Συγκεκριμένα όπως υπογραμμίζει: «με το Νόμο 4389 του 2016 συστήθηκε το Υπερταμείο. Μια εταιρία με έδρα την Ελλάδα, με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο και η οποία διέπεται από το Ελληνικό Δίκαιο. Μια εταιρία που προέκυψε μέσα από σκληρές διαπραγματεύσεις και δεν πρέπει να ξεχνάμε τις ακραίες αξιώσεις των δανειστών και του κ. Σόιμπλε, που τελικά δεν έγιναν αποδεκτές.

Σκοπός του Υπερταμείου είναι η αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου (ενοικίαση – μακρόχρονη παραχώρηση, επενδύσεις, κλπ) με στόχο τα έσοδα κατά το 50% να κατευθύνονται στην Ανάπτυξη και το άλλο 50% στην αποπληρωμή του χρέους, χρέους που δημιούργησαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Οι στόχοι του Υπερταμείου εκ προοιμίου διαφέρουν από αυτούς του ΤΑΙΠΕΔ των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, του οποίου αποκλειστικός σκοπός ήταν η πώληση των 28 ακινήτων του Δημοσίου, που περιέρχονταν σ’ αυτό. Αυτή τη βασική διαφορά επιμένει να ξεχνά η Αντιπολίτευση, όπως ξεχνάει και την πώληση το 2013 , με χαμηλό τίμημα, ακινήτων του δημοσίου που στεγάζονταν υπηρεσίες του, όπως Υπουργείο Δικαιοσύνης, η ΓΑΔΑ κλπ, που οι αγοραστές στη συνέχεια τα ενοικίασαν στο Ελληνικό Δημόσιο.

Ποιοί παραπληροφορούν και πρωτοστατούν στον θόρυβο για το Υπερταμείο σήμερα; Η αντιπολίτευση! Αυτοί που 50 χρόνια δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν το Κτηματολόγιο, βασικός λόγος που προέκυψαν και τα λάθη στη λίστα του Υπερταμείου.

            Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι ο Ν. 4389/2016 στο άρθρο 196 αλλά και η Υπουργική απόφαση εξαιρεί από την διαδικασία:

α. Αιγιαλό, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοπους,
β. περιοχές Ramsar και περιοχές Natura,

γ. αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία,

δ. αμιγώς δασικές εκτάσεις, και λοιπές εκτός συναλλαγής (Όπως πλατείες, πεζοδρόμια, δρόμοι, λιμάνια, όρμοι, λίμνες , κλπ, καθώς και όλα τα κοινόχρηστα, όσα είναι προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή θρησκευτικών σκοπών).

 

            Η εξαίρεση στο νόμο είναι σαφής και δεν πρέπει να παρερμηνεύεται. Το σύνολο των ακινήτων θα επανελεγχθεί, όπως αναφέρεται και στο ΦΕΚ, με την υποστήριξη όλων των αρμοδίων αρχών και φορέων. Για όλες τις εξαιρέσεις, κατά περίπτωση, θα αποφανθεί η εκάστοτε αρμόδια αρχή (Δασική Υπηρεσία, Εφορείες Αρχαιοτήτων, Κτηματικές Υπηρεσίες, κ.λπ.). Είναι σαφές ότι τα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας μας είναι πολιτιστική κληρονομιά των Ελλήνων και των επόμενων γενεών και δεν τίθεται θέμα παραχώρησης.

            Είναι ξεκάθαρο ότι καμία μεταφορά ακινήτου που η μεταβίβαση έχει εξαιρεθεί δεν θα γίνει και ότι άλλο γράφεται και λέγεται είναι αποτέλεσμα προπαγάνδας και σκοπιμότητας.

            Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια διαδικασία επαλήθευσης της λίστας των ακινήτων που περνούν στο Υπερταμείο προκειμένου να κανονικοποιηθεί και να διασφαλιστεί από το πρώτο μέχρι το τελευταίο ακίνητο πολιτιστικής κληρονομιάς.

            Καλό θα είναι λοιπόν κάποιοι βουλευτές της Αντιπολίτευσης να συμβουλευτούν τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη και την Κα Όλγα Κεφαλογιάννη που το 2013 και το 2014 παραχώρησαν στο ΤΑΙΠΕΔ τη μισή Πλάκα στην Αθήνα, ακόμα και το κτήριο του Υπουργείου Πολιτισμού και τώρα γίνεται προσπάθεια μήπως καταφέρουμε να επιστρέψουν και να κατανοήσουν ότι οι μόνες μεταβιβάσεις ακινήτων πολιτιστικής κληρονομιάς που έχουν γίνει, είναι εκείνες στις οποίες προχώρησε η προηγούμενη κυβέρνηση προς το ΤΑΙΠΕΔ».

Authored by: sokratis