Σωκράτης Βαρδάκης: “Ο Υπουργός Υποδομών αναθεωρεί την άποψή του ότι παρέλαβε σκίτσα του ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση και παραδέχθηκε ότι τα διόδια είναι αναπόφευκτα”

Σωκράτης Βαρδάκης: “Ο Υπουργός Υποδομών αναθεωρεί την άποψή του ότι παρέλαβε σκίτσα του ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση και παραδέχθηκε ότι τα διόδια είναι αναπόφευκτα”

Η ανάγκη υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τέθηκε επί τάπητος, από τον Σωκράτη Βαρδάκη, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης, προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

Ο Σωκράτης Βαρδάκης επισήμανε ότι η υλοποίηση του Β.Ο.Α.Κ., θα συμβάλλει καθοριστικά στην αναπτυξιακή πορεία της Κρήτης, θα ενώσει το νησί, κυρίως όμως, θα δημιουργήσει συνθήκες οδικής ασφάλειας, δεδομένου ότι ο φόρος αίματος στους δρόμους της Κρήτης είναι δυσβάσταχτος.

Ο Σωκράτης Βαρδάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε παλαιότερες δηλώσεις του κ. Καραμανλή για τον Β.Ο.Α.Κ., που κατά τα λεγόμενα του τελευταίου, θυμίζει το σύγχρονο γεφύρι της Άρτας, διότι είναι ένα έργο πάνω στο οποίο έχουν χτιστεί πολλές πολιτικές καριέρες, αλλά ταυτόχρονα έχουν διαψευστεί και πολλές προσδοκίες εδώ και πολλά χρόνια, παραδεχόμενος κοινώς τα ψέματα και την απραξία των προηγούμενων 30 ετών, μεταξύ αυτών και της ΝΔ.

Οι ισχυρισμοί της ΝΔ ότι παρέλαβε ένα σκίτσο από τον ΣΥΡΙΖΑ, καταρρίπτονται, αφού η Κυβέρνηση υιοθετεί τον αρχικό σχεδιασμό, συνεχίζοντας τους διαγωνισμούς που είχε ξεκινήσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ο ίδιος ο κ. Καραμανλής είχε υποστηρίξει, άλλωστε, ότι δεν υπάρχει λόγος να ακυρωθούν οι διεθνείς αυτοί διαγωνισμοί, καθώς μέσω αυτών θα προκύψουν οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν και στο επόμενο στάδιο.

Ο Υπουργός, παραγνωρίζοντας βέβαια, σήμερα, από το βήμα της Βουλής, την προσπάθεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να βάλει στις ράγες μετά από 40 χρόνια τον Β.Ο.Α.Κ., ένα έργο ζωής για τους κρητικούς, εκθείασε την παράταξη του, χωρίς ωστόσο να δεσμευτεί σε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, αλλά ούτε και να αποσαφηνίσει από που θα προέλθει το υπόλοιπο της χρηματοδότησης του έργου. Η Κυβέρνηση βασίζει την υλοποίηση του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, μέσω του οποίου προτείνεται η χρηματοδότηση με μόλις 427 εκ. ευρώ, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι άνω του 1,5 δις ευρώ.

Ο κ. Καραμανλής δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι επειδή το μεγαλύτερο μέρος του έργου (Χανιά – Χερσόνησος) θα εκτελεστεί με σύμβαση παραχώρησης, θα πρέπει οι εταιρείες που θα αναλάβουν την κατασκευή και την συντήρησή του, να εξασφαλίσουν αντίστοιχα έσοδα, τα οποία μόνο μέσω διοδίων θα μπορούν να εισπραχθούν.

Ο Υπουργός, ενημέρωσε τον Σωκράτη Βαρδάκη ότι βγήκε στον αέρα η β΄φάση του διαγωνισμού για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη Λασιθίου, μήκους 22,5 χιλιομέτρων και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατ ευρώ, που θα υλοποιηθεί με Σ.Δ.Ι.Τ., ενώ μένει να δούμε το έργο Νεάπολη – Αγ. Νικολάου, το οποίο “τρέχει” σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Υπουργού.

Authored by: Katerina