Σωκράτης Βαρδάκης: «Επιτέλους κύριοι της Κυβέρνησης, ως πότε θα πειραματίζεστε με τους μαθητές και το προσωπικό των ειδικών σχολείων;»

Σωκράτης Βαρδάκης: «Επιτέλους κύριοι της Κυβέρνησης, ως πότε θα πειραματίζεστε με τους μαθητές και το προσωπικό των ειδικών σχολείων;»

Κοινοβουλευτική παρέμβαση για την ανάγκη λήψης ουσιαστικών μέτρων στα Ειδικά Σχολεία που παραμένουν ανοιχτά εν μέσω πανδημίας, πραγματοποίησαν 42 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του Σωκράτη Βαρδάκη, καταθέτοντας σχετική ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας & Θρησκευμάτων και Υγείας.

Συγκεκριμένα, τα Ειδικά Σχολεία παραμένουν ανοιχτά εν μέσω πανδημίας, καθώς για τα παιδιά με αναπηρία το σχολείο δεν είναι μόνο εκπαίδευση, αλλά και εξατομικευμένη υποστήριξη και το κοινωνικό πλαίσιο αναφοράς τους. Όμως η ανάγκη για ανοιχτά Ειδικά σχολεία, προϋποθέτει και μία σειρά προληπτικών μέτρων και σωστού σχεδιασμού, για την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού.

Όπως επισημαίνει ο Σωκράτης Βαρδάκης, προκύπτουν εύλογες ανησυχίες για τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων και των υφιστάμενων μέτρων προστασίας, τα οποία περιορίζονται στην υποχρεωτική χρήση μάσκας του προσωπικού, αλλά προαιρετική για τους μαθητές (λόγω αδυναμίας πολλών παιδιών με κινητικά αλλά και αισθητηριακά προβλήματα να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη οδηγία) και σποραδική πραγματοποίηση τεστ σε προσωπικό και μαθητές.

Κι αυτό τη στιγμή που, λόγω των δυσκολιών που προαναφέρθηκαν με τη χρήση μάσκας, των ιδιαιτεροτήτων των παιδιών που δεν επιτρέπουν -τις περισσότερες φορές- την τήρηση κανόνων υγιεινής, αλλά και τη φύση των ειδικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, που περιλαμβάνουν συχνά άμεση σωματική επαφή προσωπικού και παιδιών, τα Ειδικά Σχολεία είναι ιδιαίτερα ευάλωτα και θα έπρεπε να υπάρχει ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα.

Έτσι, οι μαθητές και μαθήτριες, που σε μεγάλο ποσοστό ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, είναι εντελώς απροστάτευτοι. Η εναλλακτική επιλογή που έχουν είναι να παραμείνουν σπίτι, χωρίς καμία πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς το Υπουργείο Παιδείας, που παρουσιάζει την τηλεκπαίδευση ως πανάκεια, δεν έχει μεριμνήσει για τους μαθητές αυτούς, οι οποίοι λόγω των ιδιαιτεροτήτων τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε εξ αποστάσεως συνθήκες τηλεκπαίδευσης.

Επιπλέον πολλοί εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π., Ε.Β.Π. με αναπηρίες ή/και υποκείμενα νοσήματα που δεν πληρούν τις τελευταίες προϋποθέσεις για ειδική άδεια, βρίσκονται εκτεθειμένοι και αντιμετωπίζονται ως αναλώσιμοι.

Σύμφωνα με τον Σωκράτη Βαρδάκη, τη στιγμή που ο εμβολιασμός του πληθυσμού προχωρά με ρυθμούς χελώνας, μόλις στις 15/2/21 ανακοινώθηκε από την κα. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων η πρόθεση εμβολιασμού του προσωπικού των Ειδικών Σχολείων και ενώ έχει προηγηθεί ο εμβολιασμός κυβερνητικών αξιωματούχων και λοιπών παρατρεχάμενων, αποκλείοντας, ωστόσο, από αυτόν το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων αλλά και τους οδηγούς που μεταφέρουν τους μαθητές.

Για τους λόγους αυτούς οι βουλευτές καλούν τους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την ασφαλέστερη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων, αν προτίθενται α) να αυξήσουν τη συχνότητα διενέργειας τεστ για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των ειδικών σχολείων, β) να τροποποιήσουν τις προϋποθέσεις για ειδική άδεια ώστε να συμπεριληφθούν εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π., Ε.Β.Π. με αναπηρίες ή/και υποκείμενα νοσήματα, μεριμνώντας για άμεσες προσλήψεις με σκοπό την αντικατάστασή τους, γ) να λάβουν άμεσα μέτρα για τη διεπιστημονική υποστήριξη, με κάθε πρόσφορο μέσο, των μαθητών που λόγω σοβαρών νοσημάτων παραμένουν στο σπίτι τους.

Τέλος, ζητούν να ενημερωθούν για τον προγραμματισμό και το χρονοδιάγραμμα των αρμόδιων Υπουργείων για τον εμβολιασμό του προσωπικού των ειδικών σχολείων, αλλά και αν προτίθενται να συμπεριλάβουν σ’ αυτόν το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων και τους οδηγούς που μεταφέρουν τους μαθητές, επαγγελματίες που έχουν άμεση εμπλοκή στην εκπαιδευτική καθημερινότητα των ειδικών σχολείων.

Authored by: Katerina