Αξιολόγηση σχολικών μονάδων

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων

Με κοινοβουλευτική αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ζητάμε την εξέταση της επιστολής 59 Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Κρήτης, με την οποία εκφράζουν την ανησυχία, τις ενστάσεις τους και καταθέτουν προτάσεις σχετικά με την Υπουργική Απόφαση για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Σύμφωνα με την επιστολή, οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου θεωρούν πολύ δύσκολη την εφαρμογή της αξιολόγησης, λόγω των ιδιαίτερων και πρωτόγνωρων συνθηκών υγειονομικής κρίσης και τον τρόπο που λειτούργησαν τη φετινή χρονιά οι σχολικές μονάδες και ενίστανται στις διαδικασίες που θεσμοθετεί το Υπουργείο και προτείνουν τα εξής:

📌 Αναστολή υλοποίησης της αξιολόγησης για το διάστημα, Φεβρουαρίου – Ιουνίου 2021
📌 Κατάργηση της εξωτερικής αξιολόγησης
📌 Υιοθέτηση ενός μοντέλου – μεθόδου προγραμματισμού, προκειμένου η εσωτερική αυτοαξιολόγηση να αποκτήσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τέτοια που ταιριάζουν σε οργανισμούς δυναμικούς, όπως είναι μια Σχολική Μονάδα. Να δίνεται η δυνατότητα οι παράμετροι αυτοί να τροποποιούνται και να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε Σχολικής Μονάδας, παραμένοντας ταυτόχρονα ανοιχτές σε καινοτόμες ιδέες.
📌 Διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης με στοχοθεσία για κάθε σχολική μονέδα σε βάση τριετούς σχεδιασμού.
📌 Πιλοτική εφαρμογή τριετούς διαρκείας, ώστε να υπάρξει ο απαιτούμενος συντονισμός και η αφομοίωση, επιμόρφωση επί της μεθόδου αυτοαξιολόγησης (προγραμματισμός, σχέδια δράσης, κτλ)
📌 Η πλατφόρμα του Σχολικού Δικτύου να συμπληρώνεται σε ετήσια βάση και να αποτυπώνει τον Προγραμματισμό και την υλοποίηση κάθε σχολικής Μονάδας.
📌 Η αποτίμηση για να έχει ουσία και περιεχόμενο πρέπει να είναι περιγραφική.

Καλούμε την αρμόδια Υπουργό να λάβει σοβαρά υπόψη της, τις επισημάνσεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι με την γνώση και την εμπειρία τους μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στην επιτέλεση του εκπαιδευτικού έργου και του σκοπού των σχολικών μονάδων συνολικά, και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες.

Authored by: Katerina