Αγώνας δρόμου για να πάει άμεσα στη Βουλή ο δρόμος της Μεσσαράς

Του Κώστα Μπογδανίδη (Πατρίδα, 24 Σεπτεμβρίου 2016)

Αγώνα δρόμου για να νικήσουν τη…γραφειοκρατία κάνουν τώρα οι βουλευτές του Ηρακλείου και να σώσουν το δρόμο της Μεσσαράς! Το χθεσινό ρεπορτάζ της “Π” επιβεβαιώνεται απόλυτα δηλαδή η σύμβαση πριν υπογραφεί πρέπει να ξαναπεράσει από τη Βουλή –είχε ενημερωθεί πριν ένα και πλέον χρόνο ξανά η επιτροπή- και αυτό σημαίνει καθυστέρηση που μπορεί να οδηγήσει σε απρόβλεπτες συνέπειες για ένα έργο που έχει ήδη περάσει τη «διακεκαυμένη ζώνη».

Αυτό πλέον δεν αλλάζει. Και η Βουλή θα ενημερωθεί ξανά για το ίδιο έργο , αφού έτσι αποφασίστηκε. Το θέμα είναι να γίνει μέχρι την Τρίτη ή την Τετάρτη και να λήξει εκεί, να υπογραφεί η σύμβαση και να πιάσουν δουλειά οι εργολάβοι για να τελειώσει ο δρόμος.

«Δυστυχώς έτσι αποφάσισαν από τη νομική υπηρεσία της Βουλής!

Τρέχω μία εβδομάδα για το θέμα, ώστε να κερδίσουμε τουλάχιστον χρόνο και να μη φτάσει…Χριστούγεννα να υπογραφεί η σύμβαση» λέει στην “Π” ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης επιβεβαιώνοντας ότι πολλές φορές η γραφειοκρατία είναι ανίκητη.

«Ναι, είναι απίστευτο αυτό που γίνεται, αλλά τρέχουμε και θα την κερδίσουμε!» αναφέρει ο κ. Βαρδάκης που τονίζει ότι ενημερώθηκε πρώτη φορά για τον κίνδυνο που υπάρχει από τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη.

«Σε μια επικοινωνία που είχαμε μου επεσήμανε τον κίνδυνο να μην υπογραφεί τώρα η σύμβαση για το δρόμο της Μεσσαράς. Πήγα αμέσως στο υπουργείο γιατί η αρχική πληροφορία ήταν ότι θα το έστελναν στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Από εκεί βρήκα ότι έχει σταλεί στη Βουλή ο φάκελος» λέει ο βουλευτής που μετά από επικοινωνία με τον πρόεδρο του Σώματος κ.Βούτση κατέληξε στην κ.Λύκου που είναι νομικός σύμβουλος και η οποία αργότερα τον ενημέρωσε ότι «η νομική θέση είναι να ξαναπεράσει από την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου στη Βουλή, αφού είναι νέα σύμβαση, νέος ανάδοχος, νέα δεδομένα».

Όπως αναφέρει ο κ.Βαρδάκης «ήταν μια έκπληξη αφού η Βουλή έχει ενημερωθεί για το έργο, αλλά έπρεπε να γίνει, κανένας δεν μπορούσε να παρακάμψει τη διαδικασία».

Ο ίδιος περιγράφει μια τραγελαφική κατάσταση για το πώς έτρεχε από το υπουργείο στη Βουλή για να ετοιμαστεί ο φάκελος και να πάει ως αίτημα στην επιτροπή, να βρεθεί η πρόεδρος της επιτροπής κ.Καφαντάρη, να το εντάξει στην ημερήσια διάταξη και φυσικά να είναι παρών ο κ.Σπίρτζης για να υποστηρίξει το έργο, να απαντήσει σε ερωτήσεις που τυχόν θα γίνουν.

Και θα γίνουν πολλές…

«Έχω μιλήσει με όλους τους εμπλεκόμενους. Θα πάει στην επιτροπή Τρίτη ή Τετάρτη, όποτε μπορεί ο υπουργός και θα δοθεί το πράσινο φως. Αν χρειαστεί θα πάω κι εγώ ο ίδιος τους φακέλους ώστε τέλος του μήνα, αρχές Οκτωβρίου να υπογραφεί η σύμβαση. Δεν μπορεί να σέρνεται άλλο αυτή η υπόθεση!» τονίζει ο κ.Βαρδάκης. Αλλά στο ερώτημα εάν θα είναι και ο κ.Σπίρτζης διαθέσιμος απάντησε με νόημα:

«Ε, θα είναι δεν μπορεί να μην είναι για ένα τόσο σημαντικό έργο που και ο ίδιος έχει παλέψει!»

Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ο ΟΑΚ θα καλέσει τον ανάδοχο (κοινοπραξία «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.») για να υπογράψει τη σύμβαση και να τελειώσει το έργο! Ένας έργο που πρέπει να τελειώσει πριν το 2019 εάν δεν θέλει να πληρώσει…ή μάλλον να επιστρέψει χρήματα η Ελλάδα!

Η νέα εργολαβία προβλέπει: να τελειώσει το στόμιο- έξοδος της σήραγγας, να φτιάξει τη γέφυρα Πανασσού και να δώσει λύση με τα πρανή που σημειώθηκαν καταρρεύσεις.

Θυμίζουμε ότι η εταιρεία Ρούτσης ΑΕ αποκλείστηκε μετά τις παρατυπίες που εντοπίστηκαν και αφού απέσυρε και τις προσφυγές που είχε κάνει η δευτερη κοινοπραξία, η «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» παίρνει τελικά το έργο με ποσό προσφοράς 30.346.857,13 €.

Authored by: sokratis