Συνέντευξη του Σωκράτη Βαρδάκη στο Ράδιο Κρήτη 105.5

Συνέντευξη του Σωκράτη Βαρδάκη στο Ράδιο Κρήτη 105.5

Συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης παραχώρησε ο Σωκράτης Βαρδάκης στο Ράδιο Κρήτη στην εκπομπή του δημοσιογράφου Λευτέρη Βαρδάκη.

Αρχικά ο κ. Βαρδάκης αναφέρθηκε στο πόρισμα για τις Γερμανικές Αποζημιώσεις και όπως ανέφερε: «Στις 17 Απριλίου υλοποιήθηκε άλλη μία δέσμευση της σημερινής κυβέρνησης. Σε ειδική ημερήσια διάταξη ψηφίστηκε το πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για την διεκδίκηση των Γερμανικών Αποζημιώσεων. Έτσι ανοίγει πλέον ουσιαστικά ο δρόμος σε κοινοβουλευτικό, πολιτικό, διακομματικό αλλά και νομικό επίπεδο για να καθίσει επιτέλους η Γερμανία στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης για ένα χρέος που βαραίνει όλους μας και πρέπει να το εκπληρώσουμε.»

Στη συνέχεια ο κ. Βαρδάκης έκανε αναφορά για τα έργα υποδομών που άλλα ολοκληρώνονται και άλλα ξεκινούν να εκτελούνται. «Η οδική σύνδεση Ηράκλειο – Μεσαρά θα παραδοθεί τις επόμενες μέρες ενώ για τον κόμβο της Αγίας Πελαγίας είναι όλα έτοιμα και αύριο ο εργολάβος αν καταθέτει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και την απαραίτητη εγγυητική επιστολή, θα μπορεί να ξεκινήσει τις εργασίες αμέσως μετά το Πάσχα. Για το αεροδρόμιο Καστελίου, η κύρωση της σύμβασης θα ψηφιστεί μέχρι της 9-10 Μαΐου, οπότε ανοίγει ο δρόμος πιστεύω μέχρι τέλος του χρόνου να γίνονται εργασίες στα συνοδά έργα. Για τον ΒΟΑΚ, νομίζω προχωράμε ουσιαστικά και για πρώτη φορά έχουμε απτά αποτελέσματα. Για τις ράμπες στην περιοχή Κοκκίνη Χάνι, ολοκληρώθηκε σήμερα και η διαγράμμιση και παραδίδονται σε λίγη ώρα σε κυκλοφορία. Μην ξεχνάμε ότι βέβαια ότι οι ράμπες λειτουργούσαν 10 χρόνια παράτυπα. Αναφορικά με το φράγμα Αμιρών – Αγίου Βασιλείου λάβαμε τα τελευταία δικαιολογητικά από τη Διεύθυνση Δασών και πιστεύω μετά το Πάσχα προς τα τέλη Μαΐου να μπορούμε να υποβάλλουμε επιτέλους πλήρη φάκελο με ωριμότητα 100%, ώστε να προχωρήσουμε τις απαλλοτριώσεις με χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί ήδη από την Περιφέρεια ύψους 2,5 εκ. ευρώ. Εδώ επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω τον κ. Σταύρο Αρναουτάκη γιατί είχε συμβάλει αρκετά όπως και το δήμαρχο Βιάννου κ. Παύλο Μπαριτάκη.

Θέλω να αναφέρω επίσης ότι η Περιφέρεια, οι δήμαρχοι του νομού μας και με τη δική μας συνδρομή καταφέραμε να κηρυχθούν οι Δήμοι σε έκτακτη ανάγκη μετά τις πρόσφατες θεομηνίες, με αποτέλεσμα να χρηματοδοτούνται άμεσα με 300.000 € ο Δήμος Βιάννου και ο Δήμος Φαιστού ο καθένας, και με 200.000 € ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος. Εκκρεμεί η χρηματοδότηση του Δήμου Αρχανών Αστερουσίων.

Επίσης ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Χαρίτσης, ενέκρινε την κατανομή ποσού 150 εκ. ευρώ, για τους Δήμους όλης της χώρας για κοινωνικές πολιτιστικές υποδομές και δραστηριότητες. Συγκεκριμένα το ποσό με το οποίο επιχορηγούνται οι Δήμοι της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου είναι ύψους 4 εκ. ευρώ. Αναλυτικά:

Δήμος Ποσό
Αρχανών Αστερουσίων €303.300,00
Βιάννου €232.500,00
Γόρτυνας €344.800,00
Ηρακλείου €1.742.900,00
Μαλεβιζίου €357.800,00
Μινώα Πεδιάδος €337.300,00
Φαιστού €404.300,00
Χερσονήσου €371.500,00
Σύνολο: €4.094.400,00

Νομίζω κανένας δήμαρχος όχι μόνο τώρα αλλά τα τελευταία 3,5 χρόνια δεν έχει παράπονο και όποιος έχει, μπορεί να βγει και να το εκφράσει. Αυτά είναι τα δικά μας επιχειρήματα όχι συνθήματα, έργα και πράξεις, που πιστεύω ότι για αυτά θα μας κρίνει ο κόσμος.»

Σχετικά με το νομοσχέδιο της ρύθμισης οφειλών, ο κ. Βαρδάκης τόνισε ότι είναι ένα νομοσχέδιο τομή, που περιμένει ολόκληρη η κοινωνία. Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει:

«Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι, για πρώτη φορά, εκτός από κούρεμα προσαυξήσεων κατά 85%, θα έχουν και κούρεμα της βασικής οφειλής. Το κούρεμα κεφαλαίου θα προέρχεται για τα έτη 2002 έως 2016 ως οφειλόμενη εισφορά του ασφαλισμένου η κατώτατη εισφορά που έχει ορίσει ο Ν. 4387/2016, δηλαδή τα 160 ευρώ τον μήνα για τους ασφαλισμένους του τέως ΟΑΕΕ και όχι το ποσό που οφείλει. Η νέα οφειλή, μειωμένη κατά 65% μεσοσταθμικά, θα αποπληρώνεται σε έως 120 δόσεις, με ελάχιστο ποσό δόσης τα 50 ευρώ.

Στους αγρότες, θα γίνεται κούρεμα προσαυξήσεων 100% και 120 δόσεις, με ελάχιστο ποσό δόσης τα 30 ευρώ, επειδή ο επανυπολογισμός δεν τους εισφέρει κάτι γιατί είχαν χαμηλές εισφορές το προηγούμενο διάστημα.

Στη ρύθμιση εντάσσονται και οφειλές των επιχειρήσεων για τους εργαζόμενούς τους, δηλαδή εισφορές στο τ. ΙΚΑ. Οι οφειλές θα μπορούν να αποπληρωθούν σε 120 δόσεις, με ελάχιστο ποσό δόσης τα 50 ευρώ. Για εφάπαξ εξόφληση θα υπάρχει 100% κούρεμα προσαυξήσεων και για εξόφληση σε δόσεις 50%.

Η ρύθμιση θα ευνοήσει ιδιαίτερα περίπου 80.000 εγκλωβισμένους ασφαλισμένους που έχουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, αλλά δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη λόγω χρεών στα ταμεία πάνω από τα προβλεπόμενα όρια. Αυτοί οι ασφαλισμένοι θα μπορέσουν να πάρουν σύνταξη με μια μικρή μηνιαία παρακράτηση οφειλής, ώστε να εξοφλήσουν την οφειλή τους.

Επίσης με το νομοσχέδιο θεσπίζεται η αιτιολόγηση των απολύσεων και είναι η μεγαλύτερη τομή που εισάγεται. Μέχρι σήμερα στη χώρα μας οι απολύσεις ήταν αναιτιολόγητες. Πράγμα που, όπως αντιλαμβάνεστε, άφηνε τεράστιο περιθώριο ασυδοσίας. Πλέον, η καταγγελία της σύμβασης από τον εργοδότη θα πρέπει να δικαιολογείται από βάσιμο λόγο, που να αποδεικνύεται επαρκώς και να συνδέεται με την ικανότητα ή τη συμπεριφορά των εργαζομένων ή να βασίζεται στις λειτουργικές απαιτήσεις της επιχείρησης.

Με το ίδιο νομοσχέδιο, ξεκινάμε για πρώτη φορά να δημιουργούμε ένα δίχτυ προστασίας για τους εργαζόμενους διανομείς με δίκυκλο. Όπως κάναμε και με τους εργαζόμενους στις εργολαβίες, φέρνουμε στο προσκήνιο ακόμη μία ομάδα εργαζομένων οι οποίοι ήταν αόρατοι για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, όχι μόνο την περίοδο της κρίσης αλλά και πριν από αυτήν.

Στα μέτρα που καταθέτουμε προς ψήφιση περιλαμβάνονται, αναμένεται να επιλυθούν ζητήματα για τους εργαζόμενους διανομείς με δίκυκλο που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια, όπως για παράδειγμα οι πολύ χαμηλές απολαβές που φτάνουν ακόμα και τα 400 ευρώ χωρίς να τους παρέχεται κανένα μέσο προστασίας. Έτσι λοιπόν το νομοσχέδιο περιλαμβάνει: 1) η υποχρέωση συντήρησης του οχήματος από τον εργοδότη αν αυτό είναι της ιδιοκτησίας του, 2) η υποχρέωση παροχής μέσων ατομικής προστασίας στον εργαζόμενο, 3) η καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης του οχήματος τουλάχιστον ίσης με το 15% του κατώτατου μισθού, αν το όχημα είναι ιδιοκτησίας του εργαζόμενου, 4) η υποχρεωτική εισαγωγή του αριθμού κυκλοφορίας των οχημάτων, ιδιοκτησίας είτε του εργοδότη είτε δικής τους, στο Π.Σ. Εργάνη.

Για πρώτη φορά δίνουμε το δικαίωμα πρόσβασης των εργαζομένων στο Π.Σ. Εργάνη. Με αυτό τον τρόπο ο κάθε εργαζόμενος πια θα μπορεί να δει εάν και υπό ποιο καθεστώς τον δηλώνει ο εργοδότης του.

Επιπλέον, μία δέσμευση που γίνεται πράξη και δεν ξέρω αν θυμάστε που είχα δηλώσει σε εσάς πριν 5 μήνες για τις προσπάθειες που κάνουμε, είναι οι μεταβολές στις συντάξεις χηρείας. Οι παρεμβάσεις μας για τις συντάξεις χηρείας ικανοποιούν όλα τα αιτήματα των συζύγων θανόντων όπως έχουν τεθεί στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Υπουργείο Εργασίας με τον σύλλογό τους. Μεταξύ άλλων, αυξάνεται το ποσοστό της σύνταξης χηρείας από το 50% στο 70% της σύνταξης του θανόντος και καταργούνται οι ηλικιακοί περιορισμοί ώστε η σύνταξη χηρείας να χορηγείται για πάντα. Επίσης, τα παιδιά του θανόντος συνεχίζουν να λαμβάνουν τη σύνταξη που τους αναλογεί μέχρι τα 24 έτη ανεξαρτήτως του αν σπουδάζουν, ενώ έχουν ασφαλιστική ικανότητα έως τα 35 έτη.

Τέλος για τους ασφαλισμένους στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, θεσπίζεται ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο θεμελίωσης συνταξιοδότησης. Ειδικότερα, επεκτείνουμε το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο θα πρέπει ο εργαζόμενος να έχει συγκεκριμένα ένσημα στα Βαρέα και Ανθυγιεινά για να θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης. Αυτή τη στιγμή προβλέπεται ότι θα πρέπει ο εργαζόμενος να έχει 1.000 ένσημα τα τελευταία 13 χρόνια της εργασίας του. Με τη διάταξη επεκτείνουμε αυτό το χρονικό διάστημα στα τελευταία 17 χρόνια. Με τον τρόπο αυτό διευκολύνονται εργαζόμενοι, όπως για παράδειγμα οι οικοδόμοι, που επλήγησαν από την κρίση με μακρές περιόδους ανεργίας να βγουν στη σύνταξη.»

Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη:

Authored by: sokratis